Proctologie

ON Clinic

Departamentul de proctologie este specializat în tratamentul afecțiunilor canalului anal și perianal. Consultarea la timp a medicului proctolog diminuează substanțial durata tratamentului și previne agravarea stării de sănătate. Adresarea la proctolog este importantă în cadrul investigațiilor de rutină. Dacă sesizați eliminări de sânge, apare balonarea, constipația sau diaree, observați scădere în greutate, atunci adresarea la medicului proctolog trebuie să fie imediată.

La ON Clinic tratăm hemoroizii și fisurile anale fără intervenție chirurgicală. În cazul unor cazuri mai grave, dispunem de o sală de operație dotată cu cele mai moderne și eficiente dispozitive medicale, care facilitează recuperarea rapidă a pacientului. Medicii noștri vor stabili un tratament personalizat, care garantează tratarea deplină a afecțiunilor.

proctologie

Hemoroizi - cauze, simptome și tipuri

Hemoroizii sunt vene umflate și inflamate din interiorul și din jurul anusului și a rectului inferior. Hemoroizii se aseamănă cu varicele care pot fi observate pe picioarele unei persoane.

Hemoroizii reprezintă o problema de sănătate foarte des întâlnită. Hemoroizii cauzează probleme și disconfort unui număr foarte mare de persoane la nivel global, număr care depășește 10 milioane de persoane numai din Statele Unite ale Americii. Riscul de apariție pentru hemoroizi crește până la vârstă de 70 de ani, scăzând apoi. De asemenea femeile gravide pot suferi de hemoroizi din cauza presiunii constante care este exercitată asupra venelor rectale.

Această afecțiune venoasă care poartă denumirea de hemoroizi este cauzată de o presiune prea mare la nivelul rectului, și de o forțare continuă a fluxului sanguin în venele rectale, fapt ce le determina pe acestea să se inflameze. Persoanele care au avut un caz de hemoroizi în familie sunt mult mai expuse aceste afecțiuni decât restul persoanelor a căror familie nu a fost afectată de hemoroizi.

Cele mai frecvente cauze pentru hemoroizi
    • constipația
    • diareea
    • statul jos excesiv
    • nașterea și presiunea exercitată de fetus în cazul femeilor
    • ridicarea de greutăți
    • obezitate
    • genetică

Simptomele hemoroizilor
    • sângerările rectale
    • dureri în jurul anusului și a rectului
    • iritații și mâncărimi la nivelul anusului
    • inflamații sau noduli la nivelul anusului

Deși acest lucru poate părea ciudat, curățarea și palparea excesivă a anusului afectat de hemoroizi poate dauna în loc să aibă un efect pozitiv. În cel mai rău caz simptomele pentru hemoroizi vor persistă pentru câteva zile. Nu toate persoanele afectate de hemoroizi prezintă simptome ale acestei afecțiuni.

Tipuri de hemoroizi
Tipurile de hemoroizi depind de locul în care aceștia apar. Există astfel două tipuri de hemoroizi, hemoroizi interni și hemoroizi externi.
Hemoroizii externi se dezvoltă în jurul anusului. Hemoroizii externi cauzează majoritatea simptomelor asociate cu această afecțiune, precum durerea, senzațiile de arsura și mâncărime, deoarece pielea din jurul lor este foarte sensibilă. Dacă un hemoroid extern devine strangulat, se poate formă un cheag de sânge care poate cauza dureri extrem de mari.
Hemoroizii interni se dezvoltă în interiorul canalului anal. Hemoroizii interni sunt adesea prezenți fără un semn, fără a cauza vreun disconfort. Hemoroizii interni sunt de cele mai multe ori nedurerosi, dar pot cauza mici dureri și sângerări uneori, mai ales atunci când este exercitată o presiune mai mare decât de obicei asupra lor din diverse motive.

Noutăți